Vi er elsket

Skrevet av Red.

Da jeg satt på Bussen i dag så jeg på alle de forskjellige menneskene. De fleste var vel kanskje plaget med problemer de tenkte på, en del av dem var i hvert fall dèt. Og jeg følte på noe som jeg føler på alt for lite, og derfor lærte jeg meg der å da å takke Gud for denne tanken og følelsen. Jeg tenkte: Vi trenger ikke å være så bekymret. For Gud elsker oss.

Og elsker Gud oss, da viser det vårt verd, og at vi har grunn til å være glade på tross av problemer. Til og med om vi har kjente som skal dø eller har dødd, kan vi slappe av, for han har makten over hver eneste sjel i evigheten. Gud elsker oss. GUD ELSKER OSS!

Det er faktisk noe som kan virke fjernt, selv for en kristen, selv om Bibelen er så tydelig på det. Og det både forstod jeg i kveld, og følte litt på. Det var godt for meg. Og jeg tenker at når Gud elsker meg, og hvert eneste menneske, hvem er jeg da til å hate eller ikke bry meg om andre mennesker?

Jeg følte at jeg brydde meg om hver eneste person på den bussen 🙂 Jeg kunne ikke annet enn å se på dem med kjærlighet. Slike evige øyeblikk trenger jeg mer av. Takk Gud, for at du lot meg oppleve det, og minnte meg på det. Takk!

Én kommentar to “Vi er elsket”

  1. Alle mennesker har vel blitt skapt med slike følelser, men det daglige kjas og mas overskygger dem.
    Gud elsker mennesker og skapte oss til også og elske hverandre, og derigjennom elske ham.
    Men livets harde skole i den verden vi selv har skapt svekker vår samvittighet, slik at vi klatrer på hverandre, for å oppnå fordeler, helt fra Kains tid, da denne verdens gud lærte oss å slå hverandre i hjel, Kain ble en mektig mann på jorden.

    tor.

Legg igjen en kommentar

